Regulamin

  1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
    • Niniejszy regulamin ("Regulamin") spółki Pity not to buy s.r.o. z siedzibą pod adresem Viktora Hugo 468/11, 150 00, Smíchov, Praga 5, numer identyfikacyjny: 14209357, zarejestrowanej w Rejestrze Handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze pod numerem C 362097 ("Sprzedawca" lub"my"), reguluje zgodnie z ustawą nr 89/2012 Dz, Kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami ("Kodeks cywilny") oraz ustawą nr 634/1992 Dz, U. o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami ("Ustawa o ochronie konsumentów"), wzajemne prawa i obowiązki stron powstałe w związku z lub na podstawie umowy kupna-sprzedaży ("Umowa kup na-sprzedaży"). Umowa kupna-sprzedaży jest zawierana między Sprzedającym a konsumentami lub przedsiębiorcami ("Kupujący" lub "Ty") za pośrednictwem sklepu internetowego Sprzedającego dostępnego pod adresem https://www.szkodaniekupic.pl/ ("e-sklep"). Sklep internetowy prowadzi sprzedaż odzieży i artykułów dekoracyjnych lub upominkowych o tematyce motoryzacyjnej, a także biletów na pokazy samochodowe i podobne wydarzenia.
    • Postanowienia odbiegające od niniejszych warunków mogą zostać uzgodnione w umowie kupna-sprzedaży. Odmienne postanowienia umowy kupna mają pierwszeństwo przed postanowieniami regulaminu.
    • Postanowienia regulaminu stanowią integralną część umowy kupna-sprzedaży. Umowa kupna-sprzedaży i regulamin zostały sporządzone w języku czeskim. Umowa sprzedaży może zostać zawarta w języku czeskim. Jeśli relacja ustanowiona przez Umowę kupna zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), uzgadnia się, że taka relacja będzie podlegać prawu czeskiemu. Pozostaje to bez uszczerbku dla praw konsumenta wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
    • Sprzedający może zmienić lub uzupełnić treść Regulaminu. Postanowienie to nie ma wpływu na prawa i obowiązki powstałe w okresie obowiązywania poprzedniej wersji warunków. Sprzedający prześle Kupującemu tekst Regulaminu obowiązujący w chwili zawarcia Umowy kupna jednocześnie z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia w formacie pdf.
    • Sprzedający przetwarza określone dane osobowe Kupującego. O tym, w jaki sposób i dlaczego, można przeczytać tutaj.
    • Za pomocą tych danych Kupujący może kontaktować się ze Sprzedawcą:
      • Pity not to buy s.r.o., Viktora Hugo 11, Praga 5, 150 00
      • E-mail: toje(na)skodanekoupit(tecka)cz
      • Telefon: + 420 607 189 999
  1. KONTO UŻYTKOWNIKA
    • Na podstawie rejestracji dokonanej przez Kupującego w sklepie internetowym, Kupujący może założyć konto użytkownika ("Konto Użytkownika"). Konto Użytkownika przynosi Kupującemu wiele korzyści, na przykład Kupujący może zobaczyć swoje poprzednie zamówienia, a także może utworzyć zamówienie ze swojego Konta Użytkownika. Konto Użytkownika nie jest jednak wymagane do złożenia zamówienia.
    • Rejestrując się w sklepie internetowym i zamawiając towary, kupujący jest zobowiązany do podania wszystkich prawidłowych i prawdziwych informacji. Kupujący jest zobowiązany do aktualizacji informacji podanych na koncie użytkownika w przypadku jakiejkolwiek zmiany, najpóźniej przed dokonaniem zakupu. Informacje podane przez kupującego na koncie użytkownika i podczas zamawiania towarów są uważane przez sprzedającego za prawidłowe.
    • Dostęp do konta użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem lub dostępem za pośrednictwem zewnętrznych usług logowania Google lub Facebook. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do swojego konta użytkownika.
    • Kupujący nie jest uprawniony do zezwalania osobom trzecim na dostęp do jego konta użytkownika. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe wykorzystanie konta użytkownika przez osobę trzecią.
    • W przypadku, gdy Kupujący dowie się, że informacje niezbędne do uzyskania dostępu do Konta Użytkownika mogły zostać skradzione lub niewłaściwie wykorzystane, Kupujący musi niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę o takiej sytuacji. Sprzedawca może następnie zablokować konto użytkownika w porozumieniu z Kupującym.
    • Kupujący przyjmuje do wiadomości, że jeśli Kupujący naruszy swoje zobowiązania wynikające z Umowy zakupu (w tym Regulaminu) lub jeśli Sprzedawca uzna to za stosowne lub konieczne, Sprzedawca może usunąć Konto użytkownika.
    • Kupujący przyjmuje do wiadomości, że Konto Użytkownika może nie być dostępne przez cały czas, w szczególności w odniesieniu do niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania Sprzedającego lub niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania stron trzecich.
  2. ZAWARCIE UMOWY KUPNA
    • Wszystkie prezentacje towarów zamieszczone w sklepie internetowym mają charakter wyłącznie informacyjny, a Sprzedający nie jest zobowiązany do zawarcia umowy kupna-sprzedaży z Kupującym w odniesieniu do tych towarów.
    • Ceny towarów podane w sklepie internetowym zawierają wszystkie związane z nimi opłaty. Sprzedający nie jest płatnikiem podatku VAT. Ceny towarów pozostają ważne przez czas ich wyświetlania w sklepie internetowym. Niniejsze postanowienie nie ogranicza możliwości zawarcia przez Sprzedającego umowy kupna-sprzedaży na indywidualnie uzgodnionych warunkach.
    • Sprzedawca może również włączyć do oferty pojedyncze fizyczne przedmioty, które zostały wyprodukowane ponad normalne zamówienie (np. towary zwrócone przez klienta, próbki testowe itp.). Towary te są oznaczone w ofercie jako pojedyncze sztuki w magazynie, a ich ceny mogą różnić się od standardowej ceny zwykłego wariantu tego samego produktu. Produkty te są wyraźnie oznaczone jako "wyroby gotowe", "wyprzedaż" lub podobne i mogą być oferowane po obniżonej cenie. Towary te podlegają zwykłym prawom konsumenta, w tym prawu do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni.
    • Sklep internetowy zawiera również informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów we wszystkich krajach, do których sprzedawca dostarcza towary.
    • W przypadku wybranych urządzeń elektrycznych (np. zegarów lub fotobudek) cena obejmuje również ustawową składkę recyklingową zgodnie z ustawą nr 185/2001 Coll. o odpadach. Składka ta jest wyszczególniona osobno na fakturze podatkowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
    • Aby zamówić towar, kupujący wypełnia formularz zamówienia w sklepie internetowym, za pośrednictwem konta użytkownika lub bez rejestracji. Formularz zamówienia zawiera w szczególności informacje o:
      • zamawianych towarach (zamawiane towary są "wkładane" przez kupującego do elektronicznego koszyka);
      • sposobu zapłaty ceny zakupu towarów;
      • pożądanego sposobu dostawy zamówionych towarów;
      • koszty związane z dostawą towarów

("zamówienie").

  • Przed wysłaniem Zamówienia do Sprzedającego, Kupujący ma możliwość sprawdzenia i swobodnej zmiany danych, które wprowadził do Zamówienia. Sprzedający uznaje informacje podane w Zamówieniu za prawidłowe. Jeśli Kupujący zauważy błąd w zamówieniu po jego wysłaniu, powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą i poinformować go o błędzie, aby mogli uzgodnić dalszy sposób postępowania.
  • Kupujący składa zamówienie, klikając przycisk "Zamów i zapłać".
  • Niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca prześle Kupującemu potwierdzenie przyjęcia zamówienia na adres e-mail Kupującego podany na koncie użytkownika lub w zamówieniu ("e-mail Kupującego").Umowa kupna-sprzedaży zostaje zawarta między Sprzedawcą a Kupującym w momencie doręczenia takiego potwierdzenia przyjęcia zamówienia (akceptacji).Zawierając Umowę kupna-sprzedaży, Kupujący jest zobowiązany do zapłaty za towar.Wraz z tym potwierdzeniem zamówienia Sprzedawca prześle Kupującemu, który jest konsumentem, niniejszy Regulamin w formacie pdf.
  • W zależności od charakteru zamówienia (duża ilość towarów, wysoka cena zakupu, przewidywane koszty wysyłki), Sprzedający ma zawsze prawo poprosić Kupującego o dodatkowe pisemne potwierdzenie zamówienia. W takim przypadku umowa kupna pomiędzy Sprzedającym a Kupującym zostaje zawarta w momencie otrzymania przez Kupującego potwierdzenia zamówienia.
  • Kupujący wyraża zgodę na korzystanie ze środków porozumiewania się na odległość w celu zawarcia Umowy kupna-sprzedaży. Koszty poniesione przez Kupującego w związku z korzystaniem ze środków porozumiewania się na odległość w związku z zawarciem Umowy kupna-sprzedaży (koszty połączenia internetowego, koszty połączeń telefonicznych) ponosi sam Kupujący i nie mogą one odbiegać od stawki podstawowej.
  • W przypadku oczywistego błędu technicznego po stronie Sprzedającego we wskazaniu ceny towaru w sklepie internetowym lub w trakcie realizacji zamówienia, Sprzedający nie jest zobowiązany do dostarczenia towaru Kupującemu po takiej oczywiście błędnej cenie. Sprzedający bez zbędnej zwłoki poinformuje Kupującego o błędzie za pośrednictwem poczty elektronicznej i w razie potrzeby prześle Kupującemu poprawioną ofertę. Umowa sprzedaży zostaje wówczas zawarta z chwilą przyjęcia takiej oferty przez Kupującego.
  • "Jeżeli towar jest sprzedawany z rabatem, Sprzedający wskaże również najniższą cenę, po której towar był oferowany w ciągu 30 dni poprzedzających rabat. Jeżeli produkt był oferowany przez krótszy okres czasu, należy podać najniższą cenę od momentu rozpoczęcia oferty."

  1. CENA TOWARU I WARUNKI PŁATNOŚCI
    • Kupujący może zapłacić Sprzedającemu cenę Towarów oraz wszelkie koszty związane z dostawą Towarów na podstawie Umowy Sprzedaży następującymi metodami wymienionymi tutaj.
    • Wraz z ceną zakupu kupujący jest również zobowiązany do zapłaty sprzedającemu kosztów związanych z pakowaniem i dostawą towarów w uzgodnionej wysokości. O ile wyraźnie nie określono inaczej, cena zakupu obejmuje również koszty związane z dostawą towarów i związaną z tym administracją.
    • Sprzedający może zażądać od Kupującego depozytu w przypadku, gdy Kupujący zamówi ilość produktów większą niż zwykle lub na kwotę przekraczającą 10.000 CZK.
    • W przypadku płatności bezgotówkowej i płatności przelewem bankowym na konto Sprzedającego, cena zakupu jest wymagalna w ciągu 7 dni od zawarcia umowy kupna.
    • Zobowiązanie kupującego do zapłaty ceny zakupu jest spełnione, gdy odpowiednia kwota zostanie zaksięgowana na koncie sprzedającego.
    • Sprzedający i Kupujący zgadzają się zapłacić pełną cenę zakupu przed wysłaniem towaru do Kupującego.
    • Wszelkie rabaty od ceny towarów udzielone Kupującemu przez Sprzedającego nie mogą być łączone.
    • Sprzedający wystawi Kupującemu fakturę z tytułu płatności dokonanych na podstawie Umowy kupna. Sprzedający wystawi fakturę Kupującemu po uiszczeniu ceny zakupu i prześle ją w formie elektronicznej na adres e-mail Kupującego.
    • "Regulamin", w tym "Procedura reklamacyjna", stanowią integralną część Umowy kupna-sprzedaży. Ich aktualna wersja jest zawsze dostępna na stronie internetowej Sprzedającego. Po zawarciu umowy są one również przesyłane Kupującemu jako załącznik do wiadomości e-mail z potwierdzeniem w formacie umożliwiającym ich zapisanie i ponowne przejrzenie (np. PDF)."
    • "Żadne dodatkowe usługi lub produkty nie są wstępnie zaznaczone lub aktywowane przez Sprzedawcę. Kupujący jest uprawniony do wyboru ich włączenia do zamówienia wyłącznie poprzez swoje aktywne działanie (wybór lub zaznaczenie)."
    • W przypadku produktów, dla których wymagają tego przepisy prawa, oprócz ceny sprzedaży podawana jest również cena jednostkowa (np. za sztukę, za metr lub za kilogram) zgodnie z wymogami ustawy o ochronie konsumentów i ustawy o cenach w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2025 r.

  2. ODSTĄPIENIE OD UMOWY KUPNA
    • Niniejszy punkt Regulaminu dotyczy wyłącznie konsumentów, tj. osób, które zawierają ze Sprzedawcą umowę kupna poza zakresem prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub poza zakresem samodzielnego wykonywania zawodu (nie kupują "na dowód osobisty").
    • Kupujący będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy zawartej za pośrednictwem Internetu, telefonu, poczty elektronicznej lub innych środków porozumiewania się na odległość w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru, nawet bez podania przyczyny. Jeżeli przedmiotem umowy kupna jest dostawa towarów w kilku partiach, termin ten biegnie od daty otrzymania ostatniej partii towarów. Jeśli natomiast sprzedawca wysyła towary do kupującego regularnie, termin ten biegnie od dostarczenia pierwszej dostawy.
    • Istnieją również wyjątki, w których konsument nie ma prawa do odstąpienia od umowy na mocy niniejszego artykułu. Dotyczy to:
      • jeżeli towary zostały wykonane zgodnie z wymaganiami kupującego lub zostały dostosowane do jego osobistych potrzeb, w szczególności w przypadku towarów niestandardowych;
      • gdy towary zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami po dostawie ze względu na ich charakter;
      • jeżeli towary znajdują się w zapieczętowanym opakowaniu, które zostało z niego usunięte przez kupującego i nie może zostać zwrócone ze względów higienicznych;
      • gdy umowa jest umową o korzystanie z czasu wolnego (na przykład przy zakupie biletów na wydarzenie), w przypadku gdy przedstawienie (wydarzenie) ma się odbyć w określonym dniu lub w określonym terminie.
    • Odstąpienie od umowy kupna musi nastąpić w ciągu 14 dni od dostarczenia towaru. Aby odstąpić od umowy sprzedaży, kupujący może skorzystać z przykładowego formularza dostarczonego przez sprzedającego, który jest dołączony do niniejszych warunków. Kupujący może wysłać odstąpienie od umowy kupna na adres siedziby Sprzedającego (Pity not to buy s.r.o., Viktora Hugo 11, Praga 5, 150 00) lub na adres e-mail Sprzedającego toje(na)skodanekoupit(tecka)cz(tecka) Kupujący może również odstąpić od umowy w drodze innego jednoznacznego oświadczenia złożonego Sprzedającemu.
    • W przypadku odstąpienia od umowy kupna, umowa kupna zostanie anulowana od początku. Towar musi zostać zwrócony Sprzedającemu w ciągu czternastu (14) dni od odstąpienia od umowy (w tym terminie wystarczy wysłać towar). Towar nie może wykazywać oznak zużycia lub uszkodzenia w stopniu większym niż normalny w odniesieniu do niezbędnego zapoznania się z charakterem, właściwościami i funkcjonalnością towaru.
    • Zgodnie z § 1837 Kodeksu cywilnego kupujący nie może odstąpić od umowy sprzedaży towarów, które zostały wykonane na zamówienie, zmodyfikowane zgodnie z życzeniem kupującego lub dostosowane do jego osobistych potrzeb. Dotyczy to w szczególności produktów z niestandardowym nadrukiem (np. niestandardowe zdjęcia, nazwa, tekst lub inne indywidualne modyfikacje). W przypadku produktów, które są oferowane jako standardowa kombinacja motywu, koloru i rozmiaru z wcześniej przygotowanej oferty, prawo do odstąpienia od umowy jest wykonywane w zwykły sposób.
    • Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia, jeżeli zaproponowany przez Klienta motyw lub tekst jest sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub polityką handlową Sprzedawcy. W takim przypadku Klient zostanie skontaktowany w celu uzgodnienia modyfikacji motywu lub anulowania zamówienia.
    • Kupujący może wypróbować towar po jego otrzymaniu wyłącznie w taki sam sposób, w jaki mógłby go wypróbować w sklepie stacjonarnym. Kupujący nie może na przykład usuwać metek z dostarczonej odzieży ani jej prać. W przypadku, gdy Kupujący korzysta z towaru z naruszeniem niniejszego paragrafu i spowoduje uszkodzenie takiego towaru, Sprzedający będzie uprawniony do jednostronnego potrącenia roszczenia o odszkodowanie za szkodę wyrządzoną towarowi (koszt zwrotu towaru do stanu, w którym Sprzedający może go sprzedać innym klientom) z roszczeniem Kupującego o zwrot ceny zakupu towaru.
    • Koszty zwrotu towarów z powrotem do sprzedającego ponosi kupujący, nawet jeśli towary nie mogą zostać zwrócone zwykłymi środkami pocztowymi ze względu na ich charakter.
    • W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedający zwróci Kupującemu cenę zakupu towarów, w tym koszty dostawy, w kwocie odpowiadającej najtańszej możliwej metodzie dostawy, w ciągu czternastu (14) dni od odstąpienia od umowy kupna, przelewem bankowym na rachunek bankowy Kupującego, chyba że uzgodniono inaczej. Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu otrzymanych środków, zanim Kupujący nie zwróci towaru Sprzedającemu lub nie udowodni, że wysłał towar do Sprzedającego.
    • W przypadkach, w których Kupujący ma prawo odstąpić od Umowy kupna, Sprzedający jest również uprawniony do odstąpienia od Umowy kupna w dowolnym momencie, dopóki Kupujący nie odbierze towaru. W takim przypadku Sprzedający zwróci Kupującemu cenę zakupu, w tym koszty dostawy i opakowania, bez zbędnej zwłoki, gotówką na konto wskazane przez Kupującego lub na konto, z którego otrzymano środki. Sprzedający prześle Kupującemu zawiadomienie o odstąpieniu od umowy na adres e-mail Kupującego.
    • Jeżeli Sprzedawca przesłał wraz z towarem jakiekolwiek inne nieodpłatne świadczenie - prezent, Kupujący zobowiązany jest do zwrotu tego nieodpłatnego świadczenia w przypadku odstąpienia od Umowy.
    • Towary, w tym wszystkie prezenty, muszą zostać wysłane lub dostarczone osobiście do siedziby Sprzedającego pod adresem Viktora Hugo 11, Praga 5, 150 00. Należy pamiętać, że z przyczyn technicznych nie możemy przyjmować zwrotów za pobraniem.
    • Jeśli kupujący zawarł umowę w wyniku nieuczciwych praktyk handlowych sprzedającego, ma prawo odstąpić od tej umowy w przedłużonym terminie do 90 dni od daty zawarcia umowy. W takim przypadku to na sprzedawcy spoczywa obowiązek udowodnienia, że umowa nie została zawarta w wyniku nieuczciwych praktyk. Pozostaje to bez uszczerbku dla innych praw konsumenta przewidzianych prawem.
    • Kupujący może skorzystać ze wzorów formularzy sprzedawcy w celu wykonania prawa do odstąpienia od umowy lub złożenia reklamacji.

      • Formularze te nie są dołączane do wiadomości e-mail z potwierdzeniem, ale są bezpłatnie dostępne do pobrania na stronie internetowej Sprzedawcy w formacie DOC (do łatwego wypełnienia na komputerze lub telefonie):

        Formularz odstąpienia od umowy:
        Dostępny na końcu regulaminu tutaj: https://www.szkodaniekupic.pl/regulamin
        Formularz reklamacji:
        Dostępny w sekcji Roszczenia tutaj: https://www.szkodaniekupic.pl/reklamacja

        Kupujący może skorzystać z tych formularzy, ale nie jest do tego zobowiązany. Prawo do odstąpienia od umowy lub reklamacji może być również wykonane w innej wyraźnej formie zgodnie z prawem.

  3. TRANSPORT I DOSTAWA TOWARÓW
    • Jeśli kupujący jest konsumentem, sprzedający dostarczy towary kupującemu w ciągu 30 dni od zawarcia umowy kupna, chyba że uzgodniono inaczej. Jeśli sprzedający nie dotrzyma terminu, kupujący, który jest konsumentem, ma prawo odstąpić od umowy kupna, a sprzedający zwróci otrzymane środki.
    • Kupujący może wybrać jedną z następujących metod dostawy:
      • kurierem firmy spedycyjnej PPL Private (kurier z wyprzedzeniem informuje kupującego o terminie dostawy);
      • kurierem PPL Business (Kupujący nie zostanie powiadomiony z wyprzedzeniem o czasie dostawy);
      • poprzez dostawę do wybranego punktu dostawy Paczkomatu.
    • Jeżeli na podstawie Umowy Sprzedaży Sprzedający jest zobowiązany do dostarczenia towaru do miejsca wskazanego przez Kupującego w zamówieniu, Kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru.
    • W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie Kupującego konieczne jest dostarczenie towaru wielokrotnie lub w inny sposób niż określony w zamówieniu, Kupujący zobowiązany jest do pokrycia kosztów związanych z powtórną dostawą towaru lub kosztów związanych z innym sposobem dostawy. W takim przypadku Kupujący zobowiązany jest do zapłaty tych kosztów w terminie 14 dni od wezwania Sprzedającego na rachunek wskazany w wezwaniu. W przypadku, gdy Kupujący nie odbierze towaru z naruszeniem umowy, Sprzedający może umieścić Kupującego na liście nierzetelnych kupujących i zażądać od Kupującego zapłaty ceny zakupu przed wysłaniem towaru przy następnym zakupie.
    • Po otrzymaniu towaru od przewoźnika Sprzedający zaleca Kupującemu sprawdzenie integralności opakowania towaru i niezwłoczne powiadomienie przewoźnika w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wad. W przypadku stwierdzenia, że opakowanie zostało naruszone, Kupujący może nie przyjąć przesyłki od przewoźnika.
    • Kupujący przyjmuje do wiadomości, że towary są produkowane jako produkt końcowy wyłącznie na zamówienie Kupującego. Termin dostawy towaru wskazany jest w karcie produktu i ma charakter orientacyjny, może ulec wydłużeniu w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń lub braku mocy produkcyjnych komponentów niezbędnych do produkcji towaru po stronie Sprzedającego lub dostawców Sprzedającego, o czym Sprzedający każdorazowo poinformuje Kupującego, a w przypadku braku zainteresowania Kupującego opóźnieniem w dostawie towaru, Kupujący może odstąpić od umowy, a Sprzedający zwróci otrzymane środki. Jeżeli Kupujący jest konsumentem, termin dostawy może być dłuższy niż 30 dni wyłącznie za zgodą Kupującego.
    • Sprzedający może podzielić zamówienie i dostarczyć zamówione towary w pojedynczych produktach.
    • Sprzedający może opóźnić dostawę towarów w przypadku wystąpienia "siły wyższej" (np. klęski żywiołowej, śmierci, wojny, ataku obcych, wypadku, ataku cybernetycznego lub choroby itp.) W przypadku wystąpienia siły wyższej Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane przez lub w związku ze zdarzeniem siły wyższej, a jeśli stan siły wyższej trwa dłużej niż 10 dni, Sprzedający jest uprawniony do odstąpienia od Umowy kupna.
    • Sprzedający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od Umowy kupna w przypadku, gdy zamówione towary nie znajdują się w magazynie lub nie zostaną zmagazynowane w ciągu 30 dni od zawarcia Umowy kupna. Ten termin dostawy nie ma zastosowania do towarów, dla których w sklepie internetowym wyraźnie określono dłuższy termin dostawy i na który kupujący, jeśli jest konsumentem, wyraził zgodę. Sprzedający poinformuje kupującego o odstąpieniu od umowy pocztą elektroniczną i zwróci wszystkie otrzymane pieniądze w ciągu 14 dni.
  4. PRAWA WYNIKAJĄCE Z WADLIWEGO WYKONANIA
    • Sprzedający jest odpowiedzialny wobec Kupującego za to, że towar w chwili jego otrzymania jest wolny od wad. W szczególności jest on odpowiedzialny za to, że towar
      • odpowiada uzgodnionemu opisowi, rodzajowi i ilości, jak również jakości funkcjonalności i innym uzgodnionym cechom;
      • nadaje się do celu, dla którego kupujący go potrzebuje i na który wyraził zgodę;
      • jest dostarczany z uzgodnionymi akcesoriami i instrukcjami użytkowania, w tym instrukcjami montażu lub instalacji.
    • Ponadto, sprzedający jest odpowiedzialny za to, że oprócz uzgodnionych cech:
      • towary nadają się do celu, do którego towary tego rodzaju są zwykle używane, w tym w odniesieniu do praw osób trzecich, przepisów prawa, norm technicznych lub kodeksów postępowania w branży, jeśli nie istnieją normy techniczne;
      • towary odpowiadają pod względem ilości, jakości i innych cech, w tym trwałości, funkcjonalności, kompatybilności i bezpieczeństwa, zwykłym cechom towarów tego samego rodzaju, których kupujący może racjonalnie oczekiwać, w tym w świetle publicznych oświadczeń złożonych przez sprzedawcę lub inną osobę w tym samym łańcuchu umownym, w szczególności poprzez reklamę lub etykietowanie;
      • towary są dostarczane z takimi akcesoriami, w tym opakowaniem, instrukcją montażu i innymi instrukcjami użytkowania, jakich kupujący może racjonalnie oczekiwać;
      • towary odpowiadają pod względem jakości lub wykonania próbce lub wzorowi dostarczonemu kupującemu przez sprzedającego przed zawarciem umowy sprzedaży.

Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za ostatnie cztery punkty powyżej, jeżeli Sprzedający wyraźnie poinformował Kupującego przed zawarciem umowy sprzedaży, że dana cecha towaru różni się, a Kupujący wyraził na to zgodę przy zawieraniu umowy sprzedaży.

  • W przypadku towarów sprzedawanych po niższej cenie z powodu wady, dla której uzgodniono niższą cenę, sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za taką wadę.

Procedura reklamacyjna

  • Kupujący powinien dochodzić praw wynikających z wadliwego wykonania u sprzedawcy.
    • Jeśli kupujący uważa, że towary są wadliwe, najprostszym sposobem jest napisanie wiadomości e-mail do sprzedawcy, załączenie zdjęcia wady, a następnie indywidualne uzgodnienie ze sprzedawcą procedury reklamacji.
    • Sprzedawca zapewnia, że wszystkie oferowane produkty spełniają wymogi bezpieczeństwa produktów określone w rozporządzeniu w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów (UE) 2023/988 (GPSR), w tym dotyczące identyfikowalności, informacji dla konsumentów i procedur w przypadku niebezpiecznego produktu.
    • Towar, który zdaniem Kupującego zawiera wadę, może zostać dostarczony przez Kupującego bezpośrednio na adres Viktor Hugo 11, Prague 5, 150 00, wraz z formularzem reklamacyjnym lub pismem przewodnim. Sprzedający informuje, że z przyczyn technicznych nie może przyjąć towaru reklamowanego za pobraniem.
      • Formularz reklamacyjny lub pismo przewodnie musi zawierać następujące elementy:
      • dane kontaktowe kupującego, opis wady (np. uszkodzony nadruk na koszulce) oraz żądanie sposobu załatwienia reklamacji (np. żądam nowej koszulki);
      • dowód zakupu towaru (najlepiej poprzez dołączenie dowodu zakupu).
  • Towar powinien być zapakowany w odpowiednie opakowanie zapobiegające uszkodzeniom podczas transportu oraz musi być czysty i kompletny, tj. ze wszystkimi akcesoriami, aby sprzedawca mógł ocenić reklamację. W przypadku mocno zabrudzonych towarów sprzedawca nie jest zobowiązany do przyjęcia towarów i odeśle je do kupującego na własny koszt.
  • Jeśli kupujący jest konsumentem, sprzedawca prześle mu pisemne potwierdzenie - protokół reklamacyjny, który posłuży jako dokument przy rozstrzyganiu reklamacji. Protokół reklamacyjny powinien zawierać informacje o tym, kiedy reklamacja została złożona, co zawiera, sposób załatwienia reklamacji żądany przez kupującego oraz dane kontaktowe kupującego w celu przekazania informacji o załatwieniu reklamacji.

Do kiedy należy złożyć reklamację wady?

  • Jeśli kupujący jest konsumentem, ma prawo do reklamacji wady towaru w ciągu dwóch lat od jego otrzymania. Jeśli wada ujawni się w ciągu roku od otrzymania towaru, uznaje się, że towar był wadliwy w momencie jego otrzymania, chyba że udowodniono inaczej. Domniemanie to nie ma zastosowania, jeżeli jest to sprzeczne z charakterem towarów lub charakterem wady.
  • Jeśli kupujący jest przedsiębiorcą, może on wykonywać swoje prawa wynikające z wadliwego wykonania, pod warunkiem że wskaże wadę bez zbędnej zwłoki po tym, jak miał możliwość sprawdzenia towarów i wykrycia wady z należytą starannością. To samo dotyczy wady ukrytej, ale musi ją również wskazać w ciągu maksymalnie dwóch lat od wydania towaru.
  • Jeśli kupujący słusznie wskazał wadę, termin na wskazanie wady nie biegnie przez okres, w którym nie może on korzystać z wadliwego towaru.
  • Jeżeli kupujący jest konsumentem, a sprzedany towar, jego opakowanie, instrukcja dołączona do towaru lub reklama dostępna najpóźniej w momencie zawarcia umowy kupna-sprzedaży określają okres, w którym towar zachowa swoje funkcje i wydajność przy normalnym użytkowaniu, zastosowanie mają przepisy dotyczące gwarancji jakości. Sprzedający zobowiązuje się do zaspokojenia Kupującego ponad jego ustawowe prawa wynikające z gwarancji jakości, jeżeli towar nie posiada właściwości określonych w oświadczeniu gwarancyjnym (karcie gwarancyjnej) wydanym Kupującemu najpóźniej w momencie odbioru towaru. Kupujący musi wskazać wadę objętą gwarancją jakości w terminie określonym w karcie gwarancyjnej.
  • Odpowiedzialność prawna za wady i gwarancja jakości nie mają zastosowania do:
    • zużycia spowodowanego normalnym użytkowaniem (np. zużyta odzież);
    • w przypadku towarów używanych, zużycia odpowiadającego poziomowi ich wcześniejszego użytkowania;
    • wad, o których kupujący wiedział w momencie zakupu lub które sam spowodował (np. jeśli rozdarł część odzieży).

Metody rozpatrywania reklamacji

  • Jeśli towar jest wadliwy, kupujący może zażądać usunięcia wady. Według własnego uznania może on żądać:
    • dostarczenia nowej rzeczy bez wady, lub
    • naprawy rzeczy.
  • Jeżeli sprzedawca uzna wybrany sposób za niemożliwy lub nadmiernie kosztowny w porównaniu z drugim sposobem, kupujący nie ma prawa wyboru sposobu usunięcia wady. Jeżeli usunięcie wady jest niemożliwe lub nadmiernie kosztowne, sprzedawca może odmówić usunięcia wady, w szczególności biorąc pod uwagę znaczenie wady oraz wartość towaru bez wady.
  • Kupujący może zażądać odpowiedniego rabatu lub odstąpić od umowy sprzedaży, a mianowicie:
    • jeżeli sprzedawca odmówił usunięcia wady lub nie usunął jej w rozsądnym czasie po wskazaniu wady, tak aby nie narazić kupującego na znaczne niedogodności;
    • jeżeli wada powtarza się (zazwyczaj trzy lub więcej razy, oceniane indywidualnie);
    • gdy wada stanowi istotne naruszenie umowy sprzedaży;
    • gdy z oświadczenia sprzedawcy lub okoliczności jasno wynika, że nie usunie on wady w rozsądnym terminie lub bez nadmiernych niedogodności dla kupującego.
  • Istotne naruszenie jest naruszeniem umowy sprzedaży, o którym strona naruszająca umowę sprzedaży wiedziała lub powinna była wiedzieć w momencie zawarcia umowy sprzedaży, że druga strona nie zawarłaby umowy, gdyby przewidziała naruszenie.
  • Kupujący nie może odstąpić od umowy sprzedaży, jeżeli wada jest nieistotna.
  • Jeśli sprzedający udowodni, że kupujący wiedział o wadzie towaru przed jego przyjęciem lub sam ją spowodował, sprzedający nie jest zobowiązany do zaspokojenia roszczenia kupującego.
  • Wady towaru nie uznaje się za wadę spowodowaną siłą wyższą.

Rozpatrywanie roszczeń

  • Jeśli Kupujący jest konsumentem, Sprzedający poinformuje Kupującego o rozstrzygnięciu reklamacji, w tym o usunięciu wady, w ciągu 30 dni od zgłoszenia reklamacji, chyba że uzgodniono dłuższy termin. Jeżeli sprzedający nie dotrzyma tego terminu, kupujący ma prawo odstąpić od umowy lub zażądać stosownego rabatu. Sprzedający prześle Kupującemu potwierdzenie daty i sposobu zgłoszenia reklamacji, potwierdzenie dokonania naprawy i czasu jej trwania lub uzasadnienie odrzucenia reklamacji, drogą elektroniczną lub pocztową. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas od zgłoszenia reklamacji do jej załatwienia lub do czasu, w którym Kupujący zobowiązany był odebrać towar.
  • Jeśli kupujący jest przedsiębiorcą, sprzedawca podejmie decyzję w sprawie jego roszczenia tak szybko, jak to możliwe. Nie jest on jednak zobowiązany do podjęcia decyzji w ciągu 30 dni. W rozsądnym terminie sprzedawca oceni reklamację i prześle kupującemu pisemne potwierdzenie daty i sposobu rozstrzygnięcia reklamacji, potwierdzenie naprawy i czasu trwania naprawy oraz, w stosownych przypadkach, powody odrzucenia reklamacji, drogą elektroniczną lub pocztową.
  • Kupującemu będącemu konsumentem przysługuje zwrot uzasadnionych kosztów poniesionych w związku ze złożeniem reklamacji. Koszty te są rozumiane jako najniższe możliwe. Kupujący musi zażądać zwrotu tych kosztów bez zbędnej zwłoki, ale najpóźniej w ciągu jednego miesiąca od zakończenia okresu wykonywania praw wynikających z wadliwego wykonania, w przeciwnym razie nie mogą one zostać przyznane. Prawo to nie przysługuje kupującemu będącemu przedsiębiorcą. Pozostałe prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzialnością sprzedawcy za wady może regulować procedura reklamacyjna sprzedawcy.
  1. POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
    • Jeśli kupujący jest konsumentem, zgodnie z ustawą o ochronie konsumentów, kupujący ma prawo do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu konsumenckiego. W tym celu można skontaktować się z Czeską Inspekcją Handlową (Główny Inspektorat - Departament ADR, Štěpánská 44, 110 00 Praga 1, nr ID: 000 20 869, e-mail: adr@coi.cz). Rozstrzygnięcie zostanie wszczęte wyłącznie na wniosek konsumenta, w przypadku gdy nie jest możliwe rozstrzygnięcie sporu bezpośrednio ze sprzedawcą. Konsument może złożyć wniosek w ciągu 1 roku od dnia, w którym po raz pierwszy skorzystał ze swojego prawa u sprzedawcy. Więcej informacji https://coi.gov.cz/informace-o-adr/
    • Konsumenci mogą również zainicjować pozasądowe rozstrzyganie sporów online za pośrednictwem platformy internetowego rozstrzygania sporów Komisji Europejskiej, dostępnej tutaj: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
    • Konsumenci mają również prawo do dochodzenia swoich praw wynikających z umowy sprzedaży lub przepisów prawa w drodze postępowania zbiorowego, zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony konsumentów i dochodzenia roszczeń zbiorowych. Informacje na temat możliwości postępowania zbiorowego i organu uprawnionego do jego prowadzenia można znaleźć na przykład na stronie internetowej Czeskiej Inspekcji Handlowej lub autoryzowanych organizacji konsumenckich (np. dTest).
  2. INNE PRAWA I OBOWIĄZKI STRON
    • Sprzedający jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie licencji handlowej. Kontrolę handlową przeprowadza w zakresie swoich kompetencji właściwy organ handlowy. Nadzór nad ochroną danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych. Czeska Inspekcja Handlowa nadzoruje m.in. przestrzeganie ustawy o ochronie konsumentów w określonym zakresie.
    • Kupujący niniejszym przejmuje ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 ust. 2 kodeksu cywilnego.
    • Kupującemu mogą być doręczane pisma pocztą elektroniczną.
  3. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    • Jeżeli stosunek ustanowiony w Umowie kupna zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), strony zgadzają się, że stosunek ten podlega prawu czeskiemu. Pozostaje to bez uszczerbku dla praw konsumenta wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów.
    • Jeśli którekolwiek z postanowień warunków jest lub stanie się nieważne lub nieskuteczne, nieważne postanowienie zostanie zastąpione postanowieniem, którego znaczenie jest jak najbardziej zbliżone do nieważnego postanowienia. Nieważność lub nieskuteczność jednego postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych postanowień.
    • Umowa kupna, w tym Warunki, będą archiwizowane przez Sprzedającego w formie elektronicznej i nie będą publicznie dostępne. Na żądanie Kupującego Sprzedający prześle je Kupującemu.
    • Wzór formularza odstąpienia od umowy sprzedaży stanowi załącznik do Regulaminu.
    • Dane kontaktowe Sprzedającego to:
      • Pity not to buy s.r.o., Viktora Hugo 11, Praga 5, 15000;
      • e-mail:toje(na)skodanekoupit(tecka)cz;
      • telefon: +420 607 189 999.
    • Wszelkie prawa do sklepu internetowego, w szczególności prawa autorskie do treści, w tym układu strony, zdjęć, filmów, grafiki, znaków towarowych, logo oraz innych treści i elementów, należą do Sprzedawcy. Zabronione jest kopiowanie, modyfikowanie lub wykorzystywanie w inny sposób e-sklepu lub jego części bez zgody Sprzedawcy.
    • Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy wynikające z ingerencji osób trzecich w e-sklep lub z korzystania z niego niezgodnie z jego przeznaczeniem. Podczas korzystania ze sklepu internetowego Kupujący nie może stosować żadnych procedur, które mogłyby mieć negatywny wpływ na działanie sklepu internetowego, ani wykonywać żadnych czynności, które mogłyby umożliwić Sprzedającemu lub osobom trzecim ingerencję lub nieuprawnione korzystanie z oprogramowania lub innych elementów tworzących sklep internetowy lub korzystanie ze sklepu internetowego lub jego części lub oprogramowania w sposób sprzeczny z jego celem lub przeznaczeniem.
    • Sprzedawca może zmienić lub uzupełnić brzmienie Regulaminu, Kupujący może zawsze znaleźć aktualne brzmienie Regulaminu w sklepie internetowym. Zmiany regulaminu nie będą miały wpływu na prawa i obowiązki powstałe w okresie obowiązywania poprzedniej wersji regulaminu.
    • Potwierdzenie zawarcia umowy zostanie przesłane Kupującemu przez Sprzedającego pocztą elektroniczną. Sama umowa, w tym niniejsze warunki, jest archiwizowana przez Sprzedawcę w formie elektronicznej i nie jest publicznie dostępna. Jeśli Kupujący będzie jej potrzebował, Sprzedawca z przyjemnością prześle ją Kupującemu na żądanie.
  4. OPINIE I OCENY KLIENTÓW
    • Widżety stron trzecich (np. Heureka.cz, Google) mogą być wyświetlane na stronie internetowej Sprzedawcy w celu wyświetlania opinii klientów o sklepie internetowym. Opinie te pochodzą wyłącznie od klientów, którzy faktycznie dokonali zakupu, a następnie wyrazili zgodę na wysłanie prośby o recenzję. Opinie są gromadzone, weryfikowane i publikowane przez odpowiednie usługi zewnętrzne, których zasady weryfikacji są dostępne bezpośrednio na stronach internetowych odpowiednich dostawców (np. www.heureka.cz, www.overenozakazniky.cz lub business.google.com).

Praga, 13.06.2025 r.

Warunki obowiązujące od 13.06.2025 r.

Reklamační formulář Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy